Banku Spółdzielczym w Aleksandrowie Łódzkim informuje, iż odnotował sygnały od Klientów Banku o próbach podszycia się pod Bank przez oszustów.
Rozmowy prowadzone są ze wschodnim akcentem a na telefonie wyświetla się numer Banku.
Oszust sygnalizuje nagłe problemy na Państwa koncie bankowym i wykorzystując element zaskoczenia, przedstawia możliwe rozwiązania, które wymagają od nas podania danych osobowych, numeru pesel, dowodu osobistego oraz danych logowania do konta.
Proszę pamiętać, iż Bank nigdy nie prosi o podanie danych dotyczących:
- loginu i hasła,
- pełnego numeru karty płatniczej i kodu CVV
lub o zainstalowanie aplikacji do zdalnego sterowania systemem na Państwa komputerze.
W razie wątpliwości zalecamy jak najszybsze rozłączenie się i wykonanie samodzielnego połączenia do Banku w celu potwierdzenia, czy rzeczywiście wykonywany był do Państwa telefon przez pracownika Banku.
W załączeniu broszura informacyjna o stosowanej ostatnio przez oszustów metodzie „voice phishing” - oszustwa z wykorzystaniem połączenia telefonicznego.
Załącznik - Voice phishing